søndag 8. juli 2012

Jeg maler..


Tidligere i vinter fortalte jeg dere at jeg skal pusse opp rommet som til nå er blitt brukt til planterom. Det er her jeg sår mange av mine frø og her står alle mine pelargonier og andre planter med tilleggslys hele vinteren igjennom. 
Men.. nå vil jeg gjøre det enda koselige her og jeg har begynt å grunne panelet. Den gamle skrivepulten med skuff er gammel og arvet. Det pussige var at fargen på den gamle pulten matchet perfekt til pinnestolen som jeg malte i en nydelige lys grønn farge som jeg fant inne hos  Livs Lyst  som er en stor inspirasjonskilde.




Serviset som står på bordet er Greengate og serien som heter spot pale blue.
  Det er kjøpt inne hos Himmelfryd. Et gavekort som jeg var så heldig å vinne inne hos Else med den fine bloggen Stjernesysler
En liten pause med nybakt eplesnurr og en god kopp kaffe måtte jeg jo ha :)



Det er herlig å allerede se resultater etter noen lag med grunning. Jeg gleder meg til det lille rommet er ferdig og jeg kan begynne å innrede på ordentlig!
                                                      
                                                        Klemmer fra Ellen

18 kommentarer:

  1. Heia Ellen :)
    Ser ut for at du får et lekkert planterom, så herlig farge på de møblene, likte veldig godt det lille bordet du har arvet, nydelig :)
    Å masse nydelige bilder fra hagen din under her med, du har det bare så utrolig vakkert rundt deg :)

    Ønsker deg ei fin ny uke
    Klem Mette :))

    SvarSlett
  2. Det ble nydelig! Jeg har også malt en god del i den fargen, tror den het Hammershøy. Nydelig bor og stol, vakkert med asjetten og koppen på. Nydelig speil på veggen også. :)

    SvarSlett
  3. Hei
    Bare helt nydelig Ellen,sarte pasteller er liksom deg ♥
    Det blir et lyst og fint plante rom ♥
    Den grønnfargen har jeg også på noe,nostalgisk fra de svunne dager:)
    Akkurat slik vi liker det :)
    Ble så glad for kommentaren din skal du vite:)

    Nattaklem Bente

    SvarSlett
  4. Lekkert, jeg bare elsker den grønnfarven på møblene. Kos deg med oppussingen, moro å lage "nytt" rom.
    Klem fra Tua.

    SvarSlett
  5. Det er kjempe spennende å pusse opp! Koselige bilder du viser!

    Ønsker deg lykke til og ha en flott mandag! Klem

    SvarSlett
  6. Så fint! Du är himla händig du!

    SvarSlett
  7. Så vakkert det blir hos deg!
    Jeg elsker å pusse opp,bestandig så gøy å se hvordan det blir når en er ferdig:)
    Likte så godt det skjønne speilet ditt, nydelig!

    Lykke til med videre maling:)

    SvarSlett
  8. Så fint det blir, en herlig grønnfarge på møblene dine :))
    Gleder meg til å følge med videre.

    Ha en fin ny uke :))

    SvarSlett
  9. Vad fint du har målat! Så härlig mjuk grön färg.
    Ser att vi gillar samma servis:)).
    Ha det gott fina du.
    Kram Maria

    SvarSlett
  10. ganz wunderschöne farbe von tisch und stuhl! du zeigst immer schöne bilder :)

    alles liebe aus deutschland von
    dana :o)

    SvarSlett
  11. Det er jo alltid så mye vakkert her inne hos deg - i dag var inten unntak!=)

    SvarSlett
  12. Hei Ellen!!
    Ser ut som du får det fint der ja :-) Digga den grønnfarga :-)
    Eg e i Lofoten til ho mor, så det blir lite blogging, men følger med på dere andre ;-)
    Klem i fra meg

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Line. Takk for hilsen:) Håper dere koser dere i lofoten hos hu mor:) Ønsker deg herlige sommerdager. God klem til deg Line!

      Slett
  13. Hej Ellen.
    Smukke billeder du viser - jeg kan rigtig godt lide den grønne farve.
    Ønsker dig en god tirsdag.
    Vejret her: overskyet + ca. 15 grader.
    Knus Hanne Bente

    SvarSlett
  14. Hei Ellen.
    Så vakkert rom og så mye flott du har lagt
    ut siden jeg var her, nydelig. :))
    Klem Mette.

    SvarSlett
  15. Så lekker lys farge....veldig vakkert rom.....
    Må du ha en god kveld kjære du!

    Smil og god klem
    Camilla;)

    SvarSlett
  16. Hej Ellen og tak for søde hilsner og gode ønsker på min blog! :-) Jeg skal så gerne hilse Susana fra dig. Weekendvejret har vi ikke gode løfter om, men det sker ikke så sjældent, at de tager lidt fejl, så denne gang håber vi at de gør. ;-) Ønsker dig en god weekend også! Knus fra Anna Berit

    SvarSlett