søndag 31. juli 2011

Nydelige Cupcakes!


 

I dag har jeg laget bringebær muffins:) Det er tilsatt rød konditor farge, bringebær essens og knuste frostne bringerbær i røra. De ble utrolig saftige og gode på smak!




Jeg laget også Suksess kake eller Gul drøm, som kaken også heter, i muffins former. Jeg hadde mørk hakket sjokolade og hasselnøtter i bunnen og det ble virkelig en suksess:) Når du har laget den gule kremen ferdig så sett den en liten stund i kjøleskapet, når du tar den ut så mikser du den fluffy og luftig med håndmikser. Da blir det enklere å bruke den i sprøytepose. Oppskriften på selve kaken fant jeg hos Manuela med sin fantastiske blogg Passion 4 baking - Jeg blogger om min passion for baking og matlaging og allt det spennende man kan finne på i kjøkkenet . Cupcakes kan lages på mange måter, det trenger ikke alltid være smørkrem som topper de små kakene:) 
Ønsker alle en ny herlig uke!

Klem Ellen

6 kommentarer:

  1. Jeg har laget gulerotkake som cupcakes, men aldri hørt om sucsesterte:DDD Det må jeg teste ut:DDDDD Så smart:DDD Jeg er allergisk mot hvetemel, så det er jo bare mitt i blinken:DDDD

    SvarSlett
  2. Yummi! Muffins er bare SÅ godt, og som du sier kan man jo godt prøve vanlig kakeoppskrift:-) Nå kjenner jeg at jeg gjerne skulle hatt en munnfull av de fristende bringebærmuffinsene dine! Hadde jeg bodd nærmere hadde du hatt meg på døra som frivillig testpanel-deltaker:-)
    Klem, Berit

    SvarSlett
  3. hei på dei! De muffinsene så veldig gode ut.Spørs om de må prøves :-) Ha en fin ny uke!!
    Klem i fra Line

    SvarSlett
  4. Ser så goda ut. Brickan med rosor var också väldigt fin!
    Ha en skön dag!

    SvarSlett
  5. Uhm, hvor ser de lækre ud, dem ville jeg gerne smage.

    PS: Jeg har fået ny adresse til min blog.
    www.finus.dk.- dette pga. at jeg havde en overflødig hjemmeside jeg ville have slettet.
    Ha´en god mandag.
    Knus Hanne Bente

    SvarSlett
  6. Du, så fristende!!
    Bringebærmuffins høres supergodt ut:))
    Viste ikke at det gikk ann å lage suksesskaken som muffins...det er en av mine favorittkaker:))
    Flott ny uke til deg!

    SvarSlett